سایت بی سافت

اس ام اس

سایت بی سافت

اس ام اس

قهوه سبز در حاملگی

از خواص و مضرات قهوه سبز در حاملگی بیشتر بدانید

قهوه سبز در حاملگی ,قهوه سبز ،خواص قهوه سبز، قهوه سبز در بارداری ،قهوه سبز در حاملگی،قهوه سبز چیست،قهوه سبز لاغری،فواید قهوه سبز،خواص قهوه سبز در طب سنتی،مضرات مصرف قهوه سبز،خواص قهوه سبز چیست،خواص قهوه،قهوه در بارداری،قهوه در حاملگی،قهوه سبز در دوران حاملگی،قهوه سبز در دوران بارداری

قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص قهوه سبز در بارداری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.بحث های فراوانی در مورد نوشیدن قهوه در دوران بارداری وجود دارد و برخی از آنها می گویند کافئین موجب مشکلات قلبی در جنین یا مشکلاتی همچون سقط و نارس بودن می شود. اما پس از بررسی ها و تحقیقات فراوان مشخص شده است، یک فنجان قهوه در طول روز نه برای کسی ضرر دارد و نه یک گالن قهوه برای کسی خوب است.برخی از خانم ها به نوشیدن روزانه قهوه عادت دارند و ترک آن برایشان بسیار دشوار است و برخی نیز به واسطه شغلی که دارند، همچون پرستاران که فقط 5 ساعت می توانند در فاصله شیفت های خود بخوابند، قهوه مصرف می کنند. البته منظور استفاده بی رویه قهوه نیست. یک فنجان قهوه عالی در روز. آیا این افراد هنگام بارداری باید نگران نوشیدن قهوه باشند؟ آیا قرار دادن نوزاد در معرض کافئین کار درستی است؟ نه، لازم نیست نگران باشید. زنان اروپایی و آمریکایی زیادی در دوران بارداری قهوه می نوشند و کودکان آنها کاملا سالم و بی نقص هستند. البته این حرف به معنای این نیست که در این کار زیاده روی کنید

قهوه سبز در حاملگی

قهوه سبز در اصل همان قهوه خام یا تفت داده نشده است که به علت کال بودن و نرسیدن آن رنگی سبز دارد.از نظر طعم و مزه بیشتر از آنکه طعمی تلخ و دلچسب شبیه قهوه را داشته باشد مزه ای نزدیک به دمنوش های گیاهی و درمانی را دارد واز نظر مقدار کافئین هم فقط حدود 20 % کافئین قهوه را دارا میباشد به همین دلیل مصرف کنندگان قهوه سبز میتوانند زیاد نگران عوارض ناشی از مصرف زیاد کافئین نباشند.قهوه سبز بسیار مفید است و باعث لاغری بدون عوارض می شود و با خیال راحت می توان با قهوه سبز لاغر شد

خواص قهوه سبز در حاملگی

قهوه بدلیل دارا بودن کافئین زیاد هم بعنوان نوشیدنی مضر و هم بعنوان نوشیدنی مفید شناخته شده است و مصرف صحیح و به اندازه آن فواید قابل توجهی برای بدن دارد

پلی فنول آنتی اکسیدانی قوی است که مصرف آن به مقدار قابل توجهی  پدیده اکسیداسیون در بدن را کاهش میدهد و

جالب است بدانید که این آنتی اکسیدان قوی در قهوه به مقدار زیادی وجود دارد.

علاوه بر پلی فنول قهوه حاوی مقدار قابل توجهی از عناصر منیزیم و مس میباشد و وجود ویتامین های ب2 و ب3 بر اهمیت مصرف این نوشیدنی افزوده است.

بدلیل وجود همین عناصر و ویتامین های مهم بطور کلی قهوه و قهوه سبز برای پیشگیری از بیماری هایی از جمله سرطان ( سرطان های کبد و سینه ) ، بیماری های مربوط به کمبود ویتامین های ب در بدن ،

بیماریهایی همچون دیابت و پارکینسون مفید میباشند.

از آنجایی که قهوه جز دسته آلکانوئیدها قرار میگیرد به همین دلیل دارای تاثیراتی از جمله : افزایش انرژی و نیروی بدن، از بین بردن سردرد ،

از بین بردن احساس خواب آلودگی و خستگی  ، از بین بردن تب ، دردهای عصبی و افسردگی می باشد.

قهوه سبز فواید بسیاری دارد. این قهوه برای کاهش وزن در روندی سالم و بدون مضرات کار خود را انجام می‌دهد.مقدار بالای کلوروژنیک اسید در این ماده به کم شدن چربی بدن توسط افزایش سوخت و ساز بدن و استفاده از چربی ذخیره شده در بدن کمک می‌کند. تحقیقات بسیار زیادی روی عصاره قهوه سبز انجام شده است که به عنوان یک رژیم های لاغری ، رژیم های چاقی – مهم برای کاهش وزن شناخته می‌ گردد و برای لاغری موثر است

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

چربی سوزی قوی، کاهش اشتهای موثر، سریع الاثر بودن، کاهش وزن باور نکردنی، انرژی دهنده در طول روز و بدون اثرات منفی و… ازجمله خواصی است که برای این نوشیدنی عنوان می شود

فواید قهوه سبز در حاملگی

وجود مقدار قابل توجهی کلوروژنیک اسید در قهوه سبز سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد و افزایش سوخت و ساز باعث استفاده ی بدن از ذخایر چربی شده و درنتیجه کم شدن چربی و لاغری را به همراه دارد.

جالب است بدانید که کلوروژنیک موجود در قهوه سبز علاوه بر سوزاندن چربی های بدن به کاهش جذب چربی موجود در غذاهای مصرفی هم هم کمک میکند.

عصاره قهوه سبز همچنین جذب گلوگز موجود در نشاسته خوراک های مصرفی را کاهش داده و میزان کالری دریافت شده توسط بدن پس از مصرف غذاها را کم میکند.

مصرف قهوه سبز در میان وعده های غذایی اشتها را بسیار پایین می آورد و همین امر نیز به کاهش وزن کمک زیادی میکند.

از دیگر خواص مهم قهوه سبز میتوان به  تاثیر آن در جلوگیری از انعقاد خون و از بین بردن رادیکال های ازاد خون اشاره داشت.

قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

خواصی که ممکن است وسوسه تان کند حداقل برای مدتی هم که شده آن را امتحان کنید. اما آیا این خواص واقعیت دارد و خوردن قهوه سبز لاغر می کند؟ برای اینکه بدانید این گفته ها صحت دارد یا خیر، با دکتر کوروش جعفریان، متخصص تغذیه گفت وگو کرده ایم.

فواید مصرف قهوه سبز در حاملگی

آیا قهوه سبز واقعا لاغرکننده قوی گیاهی است؟

آنچه حقیقت دارد این است که قهوه سبز اگر به طور معقول مصرف شود، می تواند منافعی داشته باشد.

یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می شود.

مهم تر از آن، چیزی که درباره قهوه سبز گفته می شود این است که قهوه به دلیل دارا بودن کافئین، می تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد.

همین افزایش متابولیسم، چربی سوزی را افزایش می دهد، بنابراین واقعیت این است که قهوه سبز روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به طور منطقی مصرف شود.

به علاوه این تاثیرات به شکل اعجاب انگیز نیست و نمی تواند کاهش وزن چند کیلو در ماه ایجاد کند

ویژگی دیگر قهوه سبز این است که حاوی نوعی آنتی اکسیدان قوی است. مطالعات نشان داده که این آنتی اکسیدان می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند

قهوه سبز در حاملگی

تحقیقات جدیدی که در رابطه با نوشیدن قهوه در دوران بارداری منتشر شده است، ثابت می کند این کار منجر به تولد نوزادان کم وزن می شود اما با تولد زودرس یا نارس بودن نوزادان ارتباطی ندارد.
شاید برخی از مادرها آهی از آسودگی بکشند و برخی دیگر فنجان های قهوه خود را در سطل زباله پرتاب کنند.
بحث های فراوانی در مورد نوشیدن قهوه در دوران بارداری وجود دارد و برخی از آنها می گویند کافئین موجب مشکلات قلبی در جنین یا مشکلاتی همچون سقط و نارس بودن می شود.
اما پس از بررسی ها و تحقیقات فراوان مشخص شده است، یک فنجان قهوه در طول روز نه برای کسی ضرر دارد و نه یک گالن قهوه برای کسی خوب است.
برخی از خانم ها به نوشیدن روزانه قهوه عادت دارند و ترک آن برایشان بسیار دشوار است و برخی نیز به واسطه شغلی که دارند، قهوه مصرف می کنند.
 آیا این افراد هنگام بارداری باید نگران نوشیدن قهوه باشند؟
آیا قرار دادن نوزاد در معرض کافئین کار درستی است؟ نه، لازم نیست نگران باشید.
زنان اروپایی و آمریکایی زیادی در دوران بارداری قهوه می نوشند و کودکان آنها کاملا سالم و بی نقص هستند.
البته این حرف به معنای این نیست که در این کار زیاده روی کنید.

 قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در بارداری , قهوه سبز در حاملگی

کالج آمریکایی پزشکی زنان و مامایی در سال 2010 میلادی علام کرد: «مصرف کم کافئین در طول روز (کمتر از 200 میلی گرم در روز) موجب سقط یا نارس بودن جنین نمی شود.»
تحقیقات جدید نیز در تایید این اظهار نظر، گفته است کافئین فقط باعث کم شدن وزن جنین می شود.
البته وزن کم نوزادان نیز از نظر مردم یک مشکل به حساب می آید. به وزن کمتر از 2.5 کیلوگرم، کم اطلاق می شود.
با اینکه بعضی از نوزادان کم وزن سالم و فقط کوچک هستند اما برخی دیگر مشکلات سلامتی نیز دارند.
تحقیقات ثابت کرده اند، با مصرف یکصد میلی گرم کافئین در روز، نوزاد حدود سه‌چهارم از 30 گرم وزن خود هنگام تولد را از دست می دهد.
این برای نوزادان بزرگ و درشت مساله مهمی نیست. اما جنین های کوچک و ضعیف با از دست دادن همین میزان کم در هر روز، بسیار کوچک تر و ضعیف تر می شوند و این برای سلامتی آنها مضر است.
البته نتیجه این تحقیقات قطعی نیست. زنانی که سن کمی دارند و باردار می شوند باید مراقب این مساله باشند.
در آخر باید گفت توصیه نمی کنیم در طول بارداری قهوه مصرف کنید اما اگر هوس کردید، نوشیدن یک فنجان کوچک مشکل خاصی ایجاد نمی کند و نباید از آن وحشت داشته باشید.
اما برای داشتن فرزند درشت و سالم، بهتر است در دوران بارداری قهوه ننوشید.
قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

مصرف قهوه سبز در حاملگی

مصرف خوراکی های کافئین دار در دوران بارداری توصیه نمی شود.
جالب است بدانید، مصرف قهوه احتمال سقط را افزایش می ‌دهد.
همچنین، احتمال سقط در صورتی که میزان مصرف کافئین در روز از ۲۵۰ میلی ‌گرم یا دو فنجان قهوه بالاتر برود به شدت افزایش می ‌یابد.

مضرات مصرف قهوه سبز در حاملگی

آخرین پژوهش‌ها و تحقیقاتی که در این مورد انجام شده است نشان می‌دهد نوشیدن قهوه باعث سخت تر شدن دوران بارداری و زایمان می شود.پس به خانم‌هایی که قصد بارداری دارند توصیه می‌شود که خوردن قهوه را برای مدتی فراموش کنند. به خصوص خانم‌هایی که چندین بار سقط جنین داشته‌اند.البته هنوز به طور قطع آسیب قهوه به جنین تایید نشده است اما توصیه می‌شود در مدت بارداری نوشیدن قهوه را کنار بگذارند یا اینکه بیشتر از روزی 1 یا 2 فنجان نخورند.علاوه بر موارد بالا متخصصان برای قهوه به مضرات دیگری هم اشاره کرده‌اند که از بین آن ها می ‌توانیم به کاهش میل جنسی، ناباروری در مردان و زنان،بیماری قلبی و عروقی، سرطان و ناهنجاری‌‌های رفتاری اشاره کنیم.مصرف خوراکی های کافئین دار در این دوران توصیه نمی شود. جالب است بدانید، مصرف قهوه احتمال سقط را افزایش می ‌دهد. همچنین، احتمال سقط در صورتی که میزان مصرف کافئین در روز از ۲۵۰ میلی ‌گرم یا دو فنجان قهوه بالاتر برود به شدت افزایش می ‌یابد.

قهوه سبز در حاملگی

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی ,شعر درباره ظهور حضرت مهدی,شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی,شعر ظهور حضرت مهدی,اشعار ظهور حضرت مهدی,شعر درباره ظهور حضرت مهدی,شعر در مورد ظهور حضرت مهدی,شعر برای ظهور حضرت مهدی,شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد ظهور حضرت مهدی برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

شنبه دوباره شنبه دوباره سه نقطه‌چین

بی‌تو چه زود می‌گذرد هفته‌های ما

شعر صنم , شعر در مورد صنم , شعر در وصف صنم , شعر درباره صنم

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر فقر , شعر در مورد فقر , شعر در وصف فقر , شعر درباره فقر

اگر من باعث این غیبت طولانی ات هستم

بگو تا مرگ خود را هم بخواهم از خدا هرشب

شعر اسم نرگس , شعر در مورد اسم نرگس , شعر در وصف اسم نرگس , شعر درباره اسم نرگس

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر اسم نگار , شعر در مورد اسم نگار , شعر در وصف اسم نگار , شعر درباره اسم نگار

دوباره عهد می کنم که نشکنم دل تو را

چه وعده ها که می دهم به رغم ناتوانی ام

شعر اسم ندا , شعر در مورد اسم ندا , شعر در وصف اسم ندا , شعر درباره اسم ندا

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

شعر اسم نگین , شعر در مورد اسم نگین , شعر در وصف اسم نگین , شعر درباره اسم نگین

از جلوه ی آن منتقم چهره ی نیلی

پایان غم و درد و عزا را زتو خواهیم

شعر اسم مهتاب , شعر در مورد اسم مهتاب , شعر در وصف اسم مهتاب , شعر درباره اسم مهتاب

شعر ظهور حضرت مهدی

شعر اسم مرجان , شعر در مورد اسم مرجان , شعر در وصف اسم مرجان , شعر درباره اسم مرجان

هر نسیمی

 کز کنار خیمه ات رد می شود

عشق را با خود

به هر سامان عالم می بَرَد

شعر اسم نسیم , شعر در مورد اسم نسیم , شعر در وصف اسم نسیم , شعر درباره اسم نسیم

اشعار ظهور حضرت مهدی

شعر اسم مجید , شعر در مورد اسم مجید , شعر در وصف اسم مجید , شعر درباره اسم مجید

مولا کجایی تا کمی روضه بخوانی؟

یک صبح جمعه روضه خوان می آیی از راه

شعر اسم مهران , شعر در مورد اسم مهران , شعر در وصف اسم مهران , شعر درباره اسم مهران

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر اسم محسن , شعر در مورد اسم محسن , شعر در وصف اسم محسن , شعر درباره اسم محسن

هر چنـــد کمــی فرج تمنا کَــــردیــــم

آقا ز سر خـویـش تـو را وا کَـــــردیــــم

شـرمـنـده ولــی خلاصه تر می گوییــم

بـا واژه انـتــظـار بـَــد تـا کَـــــردیـــــــم

شعر اسم مهدی , شعر در مورد اسم مهدی , شعر در وصف اسم مهدی , شعر درباره اسم مهدی

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر اسم لیلی , شعر در مورد اسم لیلی , شعر در وصف اسم لیلی , شعر درباره اسم لیلی

از ظهر گذشته است ، تأخـــیر نکرد ؟

ساعت دو و نیم سه،کمی دیر نکرد؟

دلگیـــرترم دوبــاره از جمعه قبـــل

وضعیــت انــتظــار تــغیــیر نکــرد ؟

شعر اسم نیلوفر , شعر در مورد اسم نیلوفر , شعر در وصف اسم نیلوفر , شعر درباره اسم نیلوفر

شعر برای ظهور حضرت مهدی

شعر اسم محبوبه , شعر در مورد اسم محبوبه , شعر در وصف اسم محبوبه , شعر درباره اسم محبوبه

گرفته قلبم  و آه ، هم مدد مرا ندهد

برای درد فراقت کسی دوا ندهد

براه مانده نگاهم بیا گل نرگس

کسی به جز تو پناهی به بینوا ندهد

شعر اسم مائده , شعر در مورد اسم مائده , شعر در وصف اسم مائده , شعر درباره اسم مائده

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

شعر اسم نوشین , شعر در مورد اسم نوشین , شعر در وصف اسم نوشین , شعر درباره اسم نوشین

دوش در وقت سحر شمع دل افروخته ام

نرگس مست تو را دیده ام و سوخته ام

به تمنای وصال تو ز سر تا به قدم

چشم گردیده به راه قدمت دوخته ام

شعر اسم نازنین , شعر در مورد اسم نازنین , شعر در وصف اسم نازنین , شعر درباره اسم نازنین

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر اسم محمود , شعر در مورد اسم محمود , شعر در وصف اسم محمود , شعر درباره اسم محمود

از هجر تو روزگارِ دل جــالب نیست

هر چند خرابه است، بی صــاحب نیست

ما نیز ز “سادات بنی الـــــــزهرا” ییم

آقا” صله ی رحــم” مگر واجب نیست؟

شعر اسم غزاله , شعر در مورد اسم غزاله , شعر در وصف اسم غزاله , شعر درباره اسم غزاله

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر اسم نغمه , شعر در مورد اسم نغمه , شعر در وصف اسم نغمه , شعر درباره اسم نغمه

هر شیعه تو را صدا کند آقا جان

بهر فرجت دعا کند آقا جان

یک روز تو خواهی آمد و وقت نماز

عیسی به تو اقتدا کند آقا جان

شعر اسم الهام , شعر در مورد اسم الهام , شعر در وصف اسم الهام , شعر درباره اسم الهام

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

شعر شخصیت , شعر در مورد شخصیت , شعر در وصف شخصیت , شعر درباره شخصیت

ما در ره ثامن الحجج می میریم

از طوس سراغ کربلا می گیریم

 امروز چو چشمه های سرخ اشکیم

فردا به رکاب منقم تکبیریم

شعر آغوش , شعر در مورد آغوش , شعر در وصف آغوش , شعر درباره آغوش

شعر ظهور حضرت مهدی

شعر اسم کیان , شعر در مورد اسم کیان , شعر در وصف اسم کیان , شعر درباره اسم کیان

این سینه دارد عاشق صد چاک میشود

کشتی شکست خورده ی لولاک میشود

دارد برای دیدنت آقای جمعه ها…!

دارد برای دیدنتان خاک میشود

شعر اسم اعظم , شعر در مورد اسم اعظم , شعر در وصف اسم اعظم , شعر درباره اسم اعظم

اشعار ظهور حضرت مهدی

شعر معرفت , شعر در مورد معرفت , شعر در وصف معرفت , شعر درباره معرفت

غروب جمعه قلب من دوباره بی قرار شد

تمام صحن دل پر از نسیم انتظار شد

قسمت من نمی شود دیدن روی ماه تو؟

همیشه پرسش من از خدای روزگار شد

شعر شلمچه , شعر در مورد شلمچه , شعر در وصف شلمچه , شعر درباره شلمچه

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر خیانت , شعر در مورد خیانت , شعر در وصف خیانت , شعر درباره خیانت

یک روز نسیم خوش خبر می آید

بس مژده به هر کوی و گذر می آید

عطر گل عشق در فضا می پیچد

می آیی و انتظارمان به سر می آید

شعر اسم کیمیا , شعر در مورد اسم کیمیا , شعر در وصف اسم کیمیا , شعر درباره اسم کیمیا

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر اسم فروغ , شعر در مورد اسم فروغ , شعر در وصف اسم فروغ , شعر درباره اسم فروغ

عید است و دلم خانه ویرانه ، بیا

این خانه تکاندیم ز بیگانه ، بیا

یک ماه تمام میهمانت بودیم

یک روزه به مهمانی این خانه بیا

شعر اسم علی , شعر در مورد اسم علی , شعر در وصف اسم علی , شعر درباره اسم علی

شعر برای ظهور حضرت مهدی

شعر اسم غزل , شعر در مورد اسم غزل , شعر در وصف اسم غزل , شعر درباره اسم غزل

قلم در اشک دیده می شود گاه

خود طاقت ، خمیده می شود گاه

دل پر درد ما صد جمکران است

دوبیتی ، یک قصیده می شود گاه

شعر اسم محمد , شعر در مورد اسم محمد , شعر در وصف اسم محمد , شعر درباره اسم محمد

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

شعر اسم عاطفه , شعر در مورد اسم عاطفه , شعر در وصف اسم عاطفه , شعر درباره اسم عاطفه

لعنت به عدو که روح تقوا را کشت

ایمان و کمال و عشق و معنا را کشت

بازآ و بگیر انتقامی سنگین

از آنکه ز راه ظلم زهرا را کشت

شعر اسم مریم , شعر در مورد اسم مریم , شعر در وصف اسم مریم , شعر درباره اسم مریم

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر اسم عسل , شعر در مورد اسم عسل , شعر در وصف اسم عسل , شعر درباره اسم عسل

مرا راهم ندادی کوچه عشق

زدم من هم دلم را بر یم عشق

نشستم گریه کن بر درب شهر تا

سراغ من کنی یا حضرت عشق

شعر اسم فرشته , شعر در مورد اسم فرشته , شعر در وصف اسم فرشته , شعر درباره اسم فرشته

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر اسم فرزانه , شعر در مورد اسم فرزانه , شعر در وصف اسم فرزانه , شعر درباره اسم فرزانه

شهره شدم به آه و داد … حضرت عشق

بببین به من عشق چه داد … حضرت عشق

دوش که توبه کردم از عشق شما

گریه امان من نداد … حضرت عشق

شعر اسم مینا , شعر در مورد اسم مینا , شعر در وصف اسم مینا , شعر درباره اسم مینا

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

شعر اسم فاطمه , شعر در مورد اسم فاطمه , شعر در وصف اسم فاطمه , شعر درباره اسم فاطمه

آه ای خدا دار و ندار ما نیامد

آقا و صاحب اختیار ما نیامد

ماه مبارک سفره اش را پهن کرده

خوب است اما سفره دار ما نیامد

شعر آمریکا , شعر در مورد آمریکا , شعر در وصف آمریکا , شعر درباره آمریکا

شعر ظهور حضرت مهدی

شعر روستا , شعر در مورد روستا , شعر در وصف روستا , شعر درباره روستا

سحرها تو دلم انبوهه درده

غم آلوده مثه خورشید سرده

چرا از عشق اون یک منتظر نیست

چرا تو شهر ما قحطی مرده

شعر آلبالو , شعر در مورد آلبالو , شعر در وصف آلبالو , شعر درباره آلبالو

اشعار ظهور حضرت مهدی

شعر کسوف , شعر در مورد کسوف , شعر در وصف کسوف , شعر درباره کسوف

مهدی دلها ، سلامم بکن

مملوء دردم ، دوایم بکن

کنج سحرها ، به ماه صیام

حضرت دلدار ، دعایم بکن

شعر انسان , شعر در مورد انسان , شعر در وصف انسان , شعر درباره انسان

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر گریه , شعر در مورد گریه , شعر در وصف گریه , شعر درباره گریه

به قربان افطار و خرما و نجوای تو

سحرهای پر گریه و سوزش و آه تو

کجا می نشینی اذان ها ، فدایت شوم

به قربان آن سفره ی سرد و تنهای تو

شعر اسم طاهره , شعر در مورد اسم طاهره , شعر در وصف اسم طاهره , شعر درباره اسم طاهره

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر شب یلدا , شعر در مورد شب یلدا , شعر در وصف شب یلدا , شعر درباره شب یلدا

مهدی دلها ، سلامم بکن

مملوء دردم ، دوایم بکن

کنج سحرها ، به ماه صیام

حضرت دلدار ، دعایم بکن

شعر گربه , شعر در مورد گربه , شعر در وصف گربه , شعر درباره گربه

شعر برای ظهور حضرت مهدی

شعر اسم کوروش , شعر در مورد اسم کوروش , شعر در وصف اسم کوروش , شعر درباره اسم کوروش

درد های خسته ی دل،ناله های کهکشانی

خوردن اشک به افطار، سحری سرد و خزانی

چقدر فضای این ماه شده دلربا و زیبا

لب و دیده هردو روزه ، جمعه های رمضانی

شعر اسم آزاده , شعر در مورد اسم آزاده , شعر در وصف اسم آزاده , شعر درباره اسم آزاده

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

شعر اسم آوا , شعر در مورد اسم آوا , شعر در وصف اسم آوا , شعر درباره اسم آوا

ای اشک مبار بر لب ترک خورده ام

هرگز مرو به رویِ لبِ دعا نگفته ام

ای اشک میا امروز برای آقای خود

مگر نمی دانی که امروز من روزه ام

شعر اسم آرش , شعر در مورد اسم آرش , شعر در وصف اسم آرش , شعر درباره اسم آرش

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر به نام خدا , شعر در مورد به نام خدا , شعر در وصف به نام خدا , شعر درباره به نام خدا

من نگویم رمضان بی تو پر از درد و غم است

لیک فردی به سر سفره افطار کم است

گُم شده معنی”عظمته و کرمته” ماه

تو بیا کز غم تو عشق به مهمانی کم است

شعر ضد دختر , اشعار ضد دختر , شعرهای ضد دختر , شعر طنز ضد دختر

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر درد , شعر در مورد درد , شعر در وصف درد , شعر درباره درد

ماه رمضان هست، ماه دل من نیست

مهمانی حق هست، میزبان دلم نیست

گفتند درین ماه ، قرآن شده نازل

آیات بیان هست ، قاری جوان نیست

شعر مقام زن , شعر در مورد مقام زن , شعر در وصف مقام زن , شعر درباره مقام زن

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

شعر طوفان , شعر در مورد طوفان , شعر در وصف طوفان , شعر درباره طوفان

ماه رمضان شد آقا تو کجایی

هنگام اذان شد آقا تو کجایی

گفتند که درین ماه،مهمانی بیاید

مَه هم که عیان شد آقا توکجایی

شعر درخت , شعر در مورد درخت , شعر در وصف درخت , شعر درباره درخت

شعر ظهور حضرت مهدی

شعر آفرین , شعر در مورد آفرین , شعر در وصف آفرین , شعر درباره آفرین

تشنگی روزه ات حال مرا میرسد

ناله ی این تشنگی تا به هوا میرسد

مهدی بگو برای لب ترک خورده ام

موقع افطار عشق ،کی به فرا میرسد

جملات عاشقانه انگلیسی , جملات عاشقانه انگلیسی کوتاه , جملات عاشقانه انگلیسی با ترجمه , جملات عاشقانه انگلیسی برای همسر

اشعار ظهور حضرت مهدی

شعر ضد پسر , اشعار ضد پسر , شعرهای ضد پسر , شعر طنز ضد پسر

منم و دوری از چشم تو و خون جگری

چه شود بر من مسکین بنمایی نظری

یا علیکی به سلامم دهی و یا که ز لطف

نام من هم تو به هنگام قنوتت ببری

شعر اسم باران , شعر در مورد اسم باران , شعر در وصف اسم باران , شعر درباره اسم باران

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

جملات عاشقانه , جملات عاشقانه انگلیسی , جملات عاشقانه ناب , جملات عاشقانه کوتاه , جملات عاشقانه زیبا

توی این شلوغی شهر چه کسی گمشده داره؟

آخه کی حوصله سحر خیز مدینه داره؟

کسی منتظر براش نیست هرکسی سرش تو لاکش

آره مهدی هم تو چاه درد دل و زمزمه داره

شعر عمر , شعر در مورد عمر , شعر در وصف عمر , شعر درباره عمر

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر آمدن رمضان , شعر در مورد آمدن رمضان , شعر در وصف آمدن رمضان , شعر درباره آمدن رمضان

منتظرم منتظرم مسافرم زود برسه

یه صبح جمعه تو دعا مهدی موعود برسه

شعر اسم بهار , شعر در مورد اسم بهار , شعر در وصف اسم بهار , شعر درباره اسم بهار

شعر برای ظهور حضرت مهدی

شعر معذرت خواهی , شعر در مورد معذرت خواهی , شعر در وصف معذرت خواهی , شعر درباره معذرت خواهی

وقتی میگیم خدا کند که بیایی

شاید او می فرماید خدا کند که بخواهید

شعر مهتاب , شعر در مورد مهتاب , شعر در وصف مهتاب , شعر درباره مهتاب

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

شعر برف , شعر در مورد برف , شعر در وصف برف , شعر درباره برف

ما مست علوفه ایم، مردن بهتر / بی برگ و شکوفه ایم، مردن بهتر

از غیبت طولانی تان شد معلوم / ما مردم کوفه ایم، مردن بهتر . . .

شعر اسم اسما , شعر در مورد اسم اسما , شعر در وصف اسم اسما , شعر درباره اسم اسما

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر افسانه , شعر در مورد افسانه , شعر در وصف افسانه , شعر درباره افسانه

لحظه لحظه بوى ظهور مى آید / عطر ناب گل حضور مى آید

سبز مردى از قبیله عشق / ساده و سبز و صبور مى آید . . .

شعر پرستو , شعر در مورد پرستو , شعر در وصف پرستو , شعر درباره پرستو

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر پری , شعر در مورد پری , شعر در وصف پری , شعر درباره پری

تو امام عصری و عصر جمعه های من این همه دلگیر!

گنهم چیست که در مرداب خویش افتاده ام گیر . . .

شعر امیر , شعر در مورد امیر , شعر در وصف امیر , شعر درباره امیر

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

شعر پارسا , شعر در مورد پارسا , شعر در وصف پارسا , شعر درباره پارسا

به یاد او همه غم ها ز سینه دور شود

دلم به رغم سیاهیش غرق نور شود

همیشه منتظرش بودم ای خدا مپسند

که بعد مردن ما جمعه ی ظهور شود

شعر احسان , شعر در مورد احسان , شعر در وصف احسان , شعر درباره احسان

شعر ظهور حضرت مهدی

شعر آرزو , شعر در مورد آرزو , شعر در وصف آرزو , شعر درباره آرزو

من برای آمدنت  ای تک سوار گل دل را پر پر

قران به سر  گرفته فریاد کنان  باز نوحه سر می کنم

اشک چشمم اگر کم است برایت دلم را آب میکنم . . .

شعر امین , شعر در مورد امین , شعر در وصف امین , شعر درباره امین

اشعار ظهور حضرت مهدی

شعر پگاه , شعر در مورد پگاه , شعر در وصف پگاه , شعر درباره پگاه

تقویم ، شرمسار هزاران نیامدن

 یک بار آمدن وَ پس از آن نیامدنشعر بلبل , شعر در مورد بلبل , شعر در وصف بلبل , شعر درباره بلبل

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر حسرت , شعر در مورد حسرت , شعر در وصف حسرت , شعر درباره حسرت

تمام راه ظهور تو با گنه بستم

دروغ گفته‌ام آقا که منتظر هستم

شعر آخرت , شعر در مورد آخرت , شعر در وصف آخرت , شعر درباره آخرت

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر ایستادگی , شعر در مورد ایستادگی , شعر در وصف ایستادگی , شعر درباره ایستادگی

من گریه می‌ریزم به پای جاده‌ات، تا

آئینه کاری کرده باشم مقدمت را

شعر اسم ترانه , شعر در مورد اسم ترانه , شعر در وصف اسم ترانه , شعر درباره اسم ترانه

شعر برای ظهور حضرت مهدی

عادل دانتیسم , شعر عادل دانتیسم , اشعار عادل دانتیسم , آثار عادل دانتیسم , اشعار عاشقانه عادل دانتیسم

پایان شب‌های بلند انتظاری

آیا برای آمدن میلی نداری؟

امید صباغ نو , شعر امید صباغ نو , اشعار امید صباغ نو , آثار امید صباغ نو , اشعار عاشقانه امید صباغ نو

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

چیستا یثربی , شعر چیستا یثربی , اشعار چیستا یثربی , آثار چیستا یثربی , اشعار عاشقانه چیستا یثربی

ساعات عمر من همگی غرق غم گذشت

دست مرا بگیر که آب از سرم گذشت

شعر حضرت قاسم , شعر در مورد حضرت قاسم , شعر در وصف حضرت قاسم , شعر درباره حضرت قاسم

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر ایام فاطمیه , شعر در مورد ایام فاطمیه , شعر در وصف ایام فاطمیه , شعر درباره ایام فاطمیه

نمازم را قضا کرده تماشا کردنت ای ماه

بماند بین ما این رازها بینی و بین الله

کامران رسول زاده , شعر کامران رسول زاده , اشعار کامران رسول زاده , آثار کامران رسول زاده , اشعار عاشقانه کامران رسول زاده

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر اسم تبسم , شعر در مورد اسم تبسم , شعر در وصف اسم تبسم , شعر درباره اسم تبسم

ای آنکه در نگاهت حجمی ز نور داری

کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟

شعر اسم تمنا , شعر در مورد اسم تمنا , شعر در وصف اسم تمنا , شعر درباره اسم تمنا

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

نیلوفر ثانی , شعر نیلوفر ثانی , اشعار نیلوفر ثانی , آثار نیلوفر ثانی , اشعار عاشقانه نیلوفر ثانی

جمعه‌ها طبع من احساس تغزل دارد

ناخودآگاه به سمت تو تمایل دارد

شعر خوش آمد گویی , شعر در مورد خوش آمد گویی , شعر در وصف خوش آمد گویی , شعر درباره خوش آمد گویی

شعر ظهور حضرت مهدی

شعر حضرت علی اصغر , شعر در مورد حضرت علی اصغر , شعر در وصف حضرت علی اصغر , شعر درباره حضرت علی اصغر

شب جمعه شده مولا، بگو جانا کجا هستی؟

منم غرقِ فراق و درد، بگو مولا کجا هستی؟

نیلوفر لاری پور , شعر نیلوفر لاری پور , اشعار نیلوفر لاری پور , آثار نیلوفر لاری پور , اشعار عاشقانه نیلوفر لاری پور

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر اسم ترنم , شعر در مورد اسم ترنم , شعر در وصف اسم ترنم , شعر درباره اسم ترنم

با تو ام ای دشت بی پایان، سوار ما چه شد؟

یکه‌تاز جاده‌های انتظار ما چه شد؟

افشین صالحی , شعر افشین صالحی , اشعار افشین صالحی , آثار افشین صالحی , اشعار عاشقانه افشین صالحی

اشعار ظهور حضرت مهدی

محسن حسینخانی , شعر محسن حسینخانی , اشعار محسن حسینخانی , آثار محسن حسینخانی , اشعار عاشقانه محسن حسینخانی

عاقبت او ظهور خواهد کرد

خاک را غرق نور خواهد کرد

مارگوت بیکل , شعر مارگوت بیکل , اشعار مارگوت بیکل , آثار مارگوت بیکل , اشعار عاشقانه مارگوت بیکل

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

رسول یونان , شعر رسول یونان , اشعار رسول یونان , آثار رسول یونان , اشعار عاشقانه رسول یونان

انتظارش، انتظارم سیر کرد

آنکه می‌خواهد بیاید دیر کرد

رویا شاه حسین زاده , شعر رویا شاه حسین زاده , اشعار رویا شاه حسین زاده , آثار رویا شاه حسین زاده , اشعار عاشقانه رویا شاه حسین زاده

شعر برای ظهور حضرت مهدی

نیکی فیروزکوهی , شعر نیکی فیروزکوهی , اشعار نیکی فیروزکوهی , آثار نیکی فیروزکوهی , اشعار عاشقانه نیکی فیروزکوهی

من گریه می‌ریزم به پای جاده‌ات تا

آیینه کاری کرده باشم مقدمت را

اول ضمیر غایب مفرد کجایی؟

ای آرزوی جمعه‌های پر معما

شعر حضرت علی اکبر , شعر در مورد حضرت علی اکبر , شعر درباره حضرت علی اکبر , شعر در وصف حضرت علی اکبر

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

نادر ابراهیمی , شعر نادر ابراهیمی , اشعار نادر ابراهیمی , آثار نادر ابراهیمی , اشعار عاشقانه نادر ابراهیمی

چشم انتظار آمدنت مانده‌ام بسی

مردم از این صبوری و اندوه بی کسی

غم روی غم نهادم و غمخانه شد دلم

جان بر لبم رسید، به دادم نمی‌رسی؟

شعر پیرمرد , شعر در مورد پیرمرد , شعر درباره پیرمرد , شعر در وصف پیرمرد

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

کاظم بهمنی , شعر کاظم بهمنی , اشعار کاظم بهمنی , آثار کاظم بهمنی , اشعار عاشقانه کاظم بهمنی

غروب جمعه دلم تنگ می‌شود آری

دو پای خسته من لنگ می‌شود آری

درین غروب پر از التهاب دوری تو

سرم ز بغض دلم منگ می‌شود آری

عباس صفاری , شعر عباس صفاری , اشعار عباس صفاری , آثار عباس صفاری , اشعار عاشقانه عباس صفاری


شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر اسم دنیا , شعر در مورد اسم دنیا , شعر درباره اسم دنیا , شعر در وصف اسم دنیا

صد جمعه دیده‌ایم و شما را ندیده‌ایم

از درد گفته‌ایم و دوا را ندیده‌ایم

چشمان ما هر آنچه به جز یار، دیده است!

از بخت تیره، وجه خدا را ندیده‌ایم

اوحدی مراغه ای , شعر اوحدی مراغه ای , اشعار اوحدی مراغه ای , آثار اوحدی مراغه ای , اشعار عاشقانه اوحدی مراغه ای

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

شعر پرچم ایران , شعر در مورد پرچم ایران , شعر درباره پرچم ایران , شعر در وصف پرچم ایران

سخت است بدون تو تحمل به خدا

برگرد وسیله توسل به خدا

آن کس که تو انتظار داری نشدم

این جمعه خودت بیا توکل به خدا

شعر اراده , شعر در مورد اراده , شعر درباره اراده , شعر در وصف اراده

شعر ظهور حضرت مهدی

شعر توکل , شعر در مورد توکل , شعر درباره توکل , شعر در وصف توکل

دل‌ها همه منتظر برای فرج است

در نای بنفشه‌ها نوای فرج است

ذکری که حجاب غیب از او می‌گیرد

ای عاشق منتظر، دعای فرج است

شعر پروانه , شعر در مورد پروانه , شعر درباره پروانه , شعر در وصف پروانه

اشعار ظهور حضرت مهدی

شهیار قنبری , شعر شهیار قنبری , اشعار شهیار قنبری , آثار شهیار قنبری , اشعار عاشقانه شهیار قنبری

بیا که صبر برایم چه خوب معنا شد

در انتظار ظهورت دلم شکیبا شد

تمام دفتر عمرم سیاه شد اما

امید دیدن رویت دوباره پیدا شد

شعر پرستار , شعر در مورد پرستار , شعر درباره پرستار , شعر در وصف پرستار

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر اسم خدیجه , شعر در مورد اسم خدیجه , شعر درباره اسم خدیجه , شعر در وصف اسم خدیجه

بوی گل‌ها عالمی را مست و حیران می‌کند

دیدن مهدی هزاران درد درمان می‌کند

همه گویند که با یک گل نمی‌گردد بهار

من گلی دارم که عالم را گلستان می‌کند

شعر اسم دختر , شعر در مورد اسم دختر , شعر درباره اسم دختر , شعر در وصف اسم دختر

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

سید محمد مرکبیان , شعر سید محمد مرکبیان , اشعار سید محمد مرکبیان , آثار سید محمد مرکبیان , اشعار عاشقانه سید محمد مرکبیان

چگونه سر کنم بدون عشق صبح و شام را

چه علتی بیاورم ندیدن مدام را

شلوغ شد دل من از برو بیای هر کسی

ولی دوباره یاد تو شکست ازدحام را

آنا آخماتووا , شعر آنا آخماتووا , اشعار آنا آخماتووا , آثار آنا آخماتووا , اشعار عاشقانه آنا آخماتووا

شعر برای ظهور حضرت مهدی

شعر اسم توحید , شعر در مورد اسم توحید , شعر درباره اسم توحید , شعر در وصف اسم توحید

مانند کویر خشک، بی جان هستیم

دلواپس لحظه‌های طوفان هستیم

از اوّل شب تا سحر هر جمعه

ما منتظر امام باران هستیم

هلالی جغتایی , شعر هلالی جغتایی , اشعار هلالی جغتایی , آثار هلالی جغتایی , اشعار عاشقانه هلالی جغتایی

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

شعر طلا , شعر در مورد طلا , شعر درباره طلا , شعر در وصف طلا

نه شرم و حیا، نه عار داریم از تو

امّا گِله بی‌شمار داریم از تو

ما منتظر تو نیستیم آقاجان

تنها همه «انتظار» داریم از تو

شعر اسم زیبا , شعر در مورد اسم زیبا , شعر درباره اسم زیبا , شعر در وصف اسم زیبا

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر خجالت , شعر در مورد خجالت , شعر درباره خجالت , شعر در وصف خجالت

هر روز به دنبال جوابی دیگر

هر روز کشیده‌ام عذابی دیگر

هر شب به هوای دیدنت از خوابی

آسیمه دویده‌ام به خوابی دیگر

نسرین بهجتی , شعر نسرین بهجتی , اشعار نسرین بهجتی , آثار نسرین بهجتی , اشعار عاشقانه نسرین بهجتی

شعر درباره ظهور حضرت مهدی

شعر اسم خاطره , شعر در مورد اسم خاطره , شعر درباره اسم خاطره , شعر در وصف اسم خاطره

ای عشق! بیا که سینه‌هامان شد چاک

«این النّبأ العظیم؟»، گشتیم هلاک

چشمی که تو را ندیده باشد کور است

خون شد دل ما، «متی ترانا و نراک»

شعر نام تو , شعر در مورد نام تو , شعر درباره نام تو , شعر در وصف نام تو

شعر درباره ی ظهور حضرت مهدی

فرخی یزدی , شعر فرخی یزدی , اشعار فرخی یزدی , آثار فرخی یزدی , اشعار عاشقانه فرخی یزدی

در تاک مگر شراب پنهان نشده؟

در غنچه مگر گُلاب پنهان نشده؟

ای بی‌خبران که مُنکر صبح شدید

در شب مگر آفتاب پنهان نشده؟

شعر اسم جانان , شعر در مورد اسم جانان , شعر درباره اسم جانان , شعر در وصف اسم جانان

شعر ظهور حضرت مهدی

شعر اسم حسین , شعر در مورد اسم حسین , شعر درباره اسم حسین , شعر در وصف اسم حسین

این ماه که چون چراغ تو می‌سوزد

عمری‌ست که در فراق تو می‌سوزد

خورشید که هر روز تو را می‌بیند

در آتش اشتیاق تو می‌سوزد

شعر با م , مشاعره با م , شعر با حرف میم , شعر با م شروع شه

اشعار ظهور حضرت مهدی

شعر با ت , مشاعره با ت , شعر با حرف ت , شعر با ت شروع شه

گفتند که تک سوارمان در راه است

از اول صبح چشممان بر راه است

از یازدهم دوازده قرن گذشت

تا ساعت تو چقدر دیگر راه است ؟

شعر در مورد ظهور حضرت مهدی

شعر در مورد طلا

شعر در مورد طلا

شعر در مورد طلا ,شعری در مورد طلا,شعر زیبا در مورد طلا,شعر درباره طلا,شعری در مورد طلا,شعر طنز در مورد طلا,شعر نو در مورد طلا,شعر در مورد بچه های طلا,شعر در مورد طلا,شعر در مورد طلا,شعر در مورد طلا,شعر در مورد وقت طلاست,شعر در مورد دختر مو طلایی,شعر درباره طلا,شعر درباره طلاب,شعرهایی در مورد طلا,شعری درباره طلا,شعر درباره وقت طلاست,شعری در مورد وقت طلاست,شعر نو درمورد وقت طلاست,شعر طنز درباره طلا,شعر درباره ی طلا,شعر درباره طلائیه,شعر درباره طلاییه,شعر درباره ی وقت طلاست,شعر درباره طلا,شعر طنز درباره طلا,شعری درباره طلا,شعر درباره ی طلا,شعر درباره طلا,شعر درباره طلائیه,شعر درباره طلاییه,شعر درباره طلاب,شعر در مورد طلا,شعر در مورد طلا,شعر درباره وقت طلاست,شعر درباره ی وقت طلاست,شعری در مورد طلاق,شعر زیبا در مورد طلا,شعری در مورد طلا,شعر طنز در مورد طلا,شعر نو در مورد طلا,شعر در مورد بچه های طلا,شعر در مورد طلا,شعر در مورد طلاییه,شعر در مورد وقت طلاست,شعر در مورد دختر مو طلایی,شعری درباره وقت طلاست,شعری درمورد وقت طلاست,شعری درباره ی وقت طلاست,شعر نو درمورد وقت طلاست

شعر در مورد طلا

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد طلا برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

آن شنیدم که شبه‏ با مس گفت

که نگویید طلا هم از ماست؟

او زکان و من و تو نیز زکان‏

پس چرا مرتبه‏ ی او بالاست؟‏

او فلز و من و تو نیز فلز

از چه رو قیمتش از ما بالاست‏؟

او جماد و من و تو نیز جماد

این مزیّت به من و توش چراست‏؟

من که در رنگ بسان اویم‏

از چه من نوکرم و او آقاست‏؟

از چه او بر سر شاهان تاج است‏

زینت و زیب زنان زیباست‏؟

تو شوی دیگ و شوم من هاون‏

او شود سکّه سر او غوغاست!

با شبه گفت مس از روی عتاب‏

این فضولی به من و تو نه رواست!

مرد میدان طلایی تو اگر

تا بدانی که مزیّت ز کجاست‏

قدمی در دل تیزاب بنه‏

تا بینی که تو را زود فناست‏

او رود در دل تیزاب و همی

به ز اوّل شود او بی‏ کم و کاست

یا که در خاک رود صدها سال‏

چو برون باز شد از خاک طلاست.

قصه مس و مطلا و طلا

این مثل بوده و مطلب اینجاست

تا نگویی که علی مثل من است

من و تو مس و شبه او چه طلاست

تن مردان خدا همچو زر است

رنج تیزاب در او  درد و بلاست

حافظ , اشعار حافظ , شعر حافظ , اشعار عاشقانه حافظ , اشعار دیوان حافظ شیرازی

شعر در مورد طلا

شعر ضربان قلب , شعر در مورد ضربان قلب , شعر در وصف ضربان قلب , شعر درباره ضربان قلب

 چشم بی خوابشان بر آن رخ زرد

کرده از اشک مردمک را مرد

ز علوم گذشتگان ورقی

نزد ایشان به از طلا طبقی

نیما یوشیج , شعر نیما یوشیج , اشعار نیما یوشیج , شعر نو نیما یوشیج

شعری در مورد طلا

شعر ظهر عاشورا , شعر در مورد ظهر عاشورا , شعر در وصف ظهر عاشورا , شعر درباره ظهر عاشورا

 نخواندی سوره طلا سراسر

زموسی دار این معنی تو باور

درختی دید آنشب موسی از دور

ز صد ساله ره آنجا که پر از نور

سهراب سپهری , اشعار سهراب سپهری , شعر سهراب سپهری , شعر نو سهراب سپهری

شعر زیبا در مورد طلا

اقبال لاهوری , اشعار اقبال لاهوری فارسی , دیوان اشعار اقبال لاهوری , شعر اقبال لاهوری

 جای اشک از مژه تیغ حیا جوهر ریخت

چقدر حسرت زخم تو تبسم دارد

بی تو اظهار اثر خجلت معدومی ماست

قطره دور زدریاچه طلا طم دارد

اشعار عاشقانه شاملو , شعر شاملو , شعر عاشقانه شاملو , شعر های عاشقانه شاملو

شعر درباره طلا

اشعار پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , شعر پروین اعتصامی , دیوان پروین اعتصامی , آثار پروین اعتصامی

 دل صبر آزما کمتر زدار و گیر فرساید

چو آن سنگی که زیر کوه باشد دیر فرساید

گداز سعی کامل نیست بی ایجاد تعمیری

طلا در جلوه آر دهر قدر اکسیر فرساید

جملات عاشقانه برای همسر , جملات عاشقانه به همسر , جملات عاشقانه برای همسرم , جملات عاشقانه به همسرم

شعری در مورد طلا

عبید زاکانی , اشعار عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی در مورد زن , شعر عبید زاکانی , شعر عبید زاکانی موش و گربه

 زندگی در ملک عبرت مرگ مفلس می شود

خون نمی باشد دران عضوی که بیحس می شود

طبع ناقص را مبر در امتحانگاه کمال

کم عیاری چون محک خواهد طلا مس می شود

تعبیر خواب گربه , تعبیر خواب بچه گربه , تعبیر خواب زاییدن گربه , تعبیر خواب گاز گرفتن گربه , تعبیر خواب گربه سفید

شعر طنز در مورد طلا

اشعار رهی معیری , شعر رهی معیری , اشعار رهی معیری عاشقانه , شعر از رهی معیری عاشقانه , اشعار کوتاه عاشقانه رهی معیری

 سحرگه مطلع اسرار آهم در علو آمد

دل آسوده رامر دود در گاه الم کردم

هوس مگمار در احکام اعمال الم حاصل

حصول سکه دل کو طلا و مس درم کردم

شعر مادر , شعر در مورد مادر , شعر درباره مادر , شعر در وصف مادر

شعر نو در مورد طلا

مولانا , شعر مولوی , اشعار مولانا , اشعار عاشقانه مولوی

 ترا فرشته بود رهنمون و شاهانرا

بغیر اهرمن نفس، پیر راهی نیست

طلا خدا و طمع مسلک و طریقت شر

جز آستانه پندار، سجده گاهی نیست

شعر دریا , شعر در مورد دریا , شعر درباره دریا , متن در مورد دریا , اس ام اس در مورد دریا

شعر در مورد بچه های طلا

بیدل دهلوی , اشعار بیدل دهلوی , آثا بیدل دهلوی , شعر بیدل دهلوی , مناجات بیدل دهلوی

 دائره تنوره بین ریخته نقطه های زر

کرده چو سطح آسمان خط سرای زندگی

شبه سپید باز بین بر سر کوه پر طلا

باز سپید روز بین بسته قبای زندگی

شعر خواهر , شعر در مورد خواهر , شعر درباره خواهر , شعر در وصف خواهر

شعر در مورد طلا

اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی , دیوان اشعار سلمان ساوجی , شعر سلمان ساوجی درباره بهار

 خورشید بر زمین زده پیش رخت کلاه

ریحان درآب شسته ز شرم خطت ورق

دینار جسته از زر و رخسار من طلا

وانگاه از درست رخم کرده سکه دق

شعر ماه بهمن , شعر در مورد ماه بهمن , شعر در وصف ماه بهمن , شعر درباره ماه بهمن

شعر در مورد طلا

شعر رودکی , شعر رودکی عاشقانه , رودکی شعر معروف , شعر چنگ رودکی , اشعار رودکی

 نیست چون گل جوش من موقوف جوش نوبهار

خون منصورم،خزان و نوبهار من یکی است

قلب من گردیده از اکسیر خرسندی طلا

چهره زرین و قصر زرنگار من یکی است

شعر ماه مرداد , شعر در مورد ماه مرداد , شعر در وصف ماه مرداد , شعر درباره ماه مرداد

شعر در مورد طلا

شعر امیر خسرو دهلوی , اشعار امیر خسرو دهلوی , شعری از امیرخسرو دهلوی , دیوان اشعار امیرخسرو دهلوی

 جرم ابنای زمان را ز فلک می دانیم

هر چه شب دزد نماید گنه شبگردست

مس طلا می شود از نور عبادت صائب

روی شبخیز چو خورشید ازان رو زردست

شعر پیامبر و حضرت محمد , شعر در مورد پیامبر و حضرت محمد , شعر در وصف پیامبر و حضرت محمد , شعر درباره پیامبر و حضرت محمد

شعر در مورد وقت طلاست

سنایی , شعر سنایی , اشعار سنایی , دیوان سنایی , آثار سنایی

 ز صید مردم اگر ناقصان نشاط کنند

شکار خلق نگشتن شکار مردان است

طلا شده است مس هر که در جهان صائب

ز پرتو نظر خوش عیار مردان است

شعر ماه اسفند , شعر در مورد ماه اسفند , شعر در وصف ماه اسفند , شعر درباره ماه اسفند

شعر در مورد دختر مو طلایی

فخرالدین عراقی , شعر فخرالدین عراقی , اشعار فخرالدین عراقی , آثار فخرالدین عراقی , شور عشق فخرالدین عراقی

 داند به من چه می رود از ترکتاز عشق

در راه سیل هر که زمین گیر بوده است

صائب به یک پیاله طلا گشت قلب من

آب و هوای میکده اکسیر بوده است

شعر امام علی نقی و امام هادی , شعر در مورد امام علی نقی و امام هادی , شعر در وصف امام علی نقی و امام هادی , شعر درباره امام علی نقی و امام هادی

شعر درباره طلا

ناصرخسرو , شعر ناصرخسرو , اشعار ناصرخسرو , سفرنامه ناصرخسرو

 دستی که ناگهان به دعا می گشوده اند

در آرزوی ساغر توفیق بوده است

صائب مس وجود ترا ساختن طلا

در دست کیمیاگر توفیق توفیق بوده است

شعر امام محمد تقی و امام جواد , شعر در مورد امام محمد تقی و امام جواد , شعر در وصف امام محمد تقی و امام جواد , شعر درباره امام محمد تقی و امام جواد

شعر طلا

وحشی بافقی ,شعر وحشی بافقی , اشعار وحشی بافقی , دیوان وحشی بافقی , آثار وحشی بافقی

 به دریای شراب افکن من لب تشنه را ساقی

که ساغر بر لب من آتشین تبخال می گردد

ز اکسیر محبت شد طلا خاک وجود من

سمندر در حریم شعله زرین بال می گردد

شعر پسر , شعر در مورد پسر , شعر در وصف پسر , شعر درباره پسر

شعرهایی در مورد طلا

محتشم کاشانی , شعر محتشم کاشانی , اشعار محتشم کاشانی , زندگینامه محتشم کاشانی

 آخر از همرهی خضر به چاه افتادم

وقت آن خوش که ازو راهنما برگردد

مس خود را به دو پیمانه طلا گردانید

صائب از کوی خرابات چرا برگردد؟

شعر ابر , شعر در مورد ابر , شعر در وصف ابر , شعر درباره ابر

شعری درباره طلا

فروغی بسطامی , شعر فروغی بسطامی , اشعار فروغی بسطامی , دیوان فروغی بسطامی

 شود به رنگ طلا ناقصی تمام عیار

که رخ ز سیلی استاد لاجورد کند

مپرس حال من ای سنگدل که هیهات است

که عرض حال به بیدرد اهل درد کند

شعر بی معرفتی دوستان , شعر در مورد بی معرفتی دوستان , شعر در وصف بی معرفتی دوستان , شعر درباره بی معرفتی دوستان

شعر درباره وقت طلاست

سیمین بهبهانی ,شعر سیمین بهبهانی , اشعار سیمین بهبهانی , چرا رفتی سیمین بهبهانی , اشعار سیاسی سیمین بهبهانی

 ز تیغ برق دل ابر چاک چاک شده است

به حسن شوخ سپرداری حیا چه کند

طلا ز صحبت اکسیر بی نیاز یود

سعادت ازلی سایه هما چه کند

شعر بوسه , شعر در مورد بوسه , شعر در وصف بوسه , شعر درباره بوسه

شعر درباره وقت طلاست

فایز دشتی , شعر فایز دشتی , اشعار فایز دشتی , اشعار زیبای فایز دشتی

حاشا که خلق کار برای خدا کنند

تعظیم مصحف از پی مهر طلا کنند

این جامه حریر که مخصوص کعبه است

پوشند اگر به دیر به او اقتدا کنند

شعر شکوفه های بهاری , شعر در مورد شکوفه های بهاری , شعر در وصف شکوفه های بهاری , شعر درباره شکوفه های بهاری

شعر نو درمورد وقت طلاست

ملک الشعرای بهار , شعر ملک الشعرای بهار , اشعار ملک الشعرای بهار , آثار ملک الشعرای بهار , دیوان ملک الشعرای بهار

 راستی قول سروگلشن جان است

حیف که باغ تو این نهال ندارد

صائب پشمینه پوش را که شناسد

مهر طلا بر قبای آل ندارد

شعر شب قدر , شعر در مورد شب قدر , شعر در وصف شب قدر , شعر درباره شب قدر

شعر طنز درباره طلا

فروغ فرخزاد , شعر فروغ فرخزاد , اشعار فروغ فرخزاد , زندگینامه فروغ فرخزاد , گناه فروغ فرخزاد

 چون طلا گردید دست افشار، می گردد عزیز

اختیار دل به آن دست نگارین می دهم

گرچه خود خون می خورم از تنگدستی چون عقیق

تشنه جانان را به آب خشک تسکین می دهم

بابا طاهر , اشعار بابا طاهر , شعر بابا طاهر , دوبیتی های بابا طاهر , اشعار عاشقانه بابا طاهر

شعر درباره ی طلا

حسین منزوی , شعر حسین منزوی , اشعار حسین منزوی , دیوان حسین منزوی

 می شود مال بخیلان باد دستان را نصیب

خرده گل عاقبت خرج صبا خواهد شدن

بی نیازی لازم افتاده است صائب عشق را

چهره زرین ما، کان طلا خواهد شدن

شهریار , شعار شهریار شعر شهریار,شعر شهریار ترکی , شعر شهریار حیدر بابا , شعر شهریار عاشقانه

شعر درباره طلائیه

هوشنگ ابتهاج , شعر هوشنگ ابتهاج , اشعار هوشنگ ابتهاج , شعر سایه هوشنگ ابتهاج

 بر زر و جامه بود چشم تو از نور و صفا

پشت از آیینه و از کعبه قبا می بینی

اعتقاد تو به زر بیشتر از اعجازست

فال مصحف پی تذهیب طلا می بینی

اشعار خیام , شعری در وصف خیام , شعری از خیام در وصف خدا , شعر خیام در وصف پدر

شعر درباره طلاییه

هاتف اصفهانی , شعر هاتف اصفهانی , اشعار هاتف اصفهانی , آثار و عکس هاتف اصفهانی

 هرکسی شعر من امروز فروشد به سلم

ده دو افزون خرد از نقره خالص تجار

خادم خانه همی شعر مرا می دزدد

کش فروشد عوض سیم و طلا در بازار

اشعار سعدی , اشعار سعدی شیرازی , شعر سعدی شیرازی عاشقانه , غزلیات سعدی شیرازی

شعر درباره ی وقت طلاست

ایرج میرزا , شعر ایرج میرزا , اشعار ایرج میرزا , شعر حجاب ایرج میرزا , دیوان ایرج میرزا

 فرهاد ز کوه کندن بی بنیاد

آوازه شهرتش در افاق افتاد

این نادره فرهاد اگر کوه نکند

صد کوه طلا به منعم و مفلس داد

شعر عزیز از دست رفته , شعر در مورد عزیز از دست رفته , شعر در وصف عزیز از دست رفته , شعر درباره عزیز از دست رفته

شعر درباره طلا

قیصر امین پور , شعر قیصر امین پور , اشعار قیصر امین پور , قیصر امین پور کیست

 ره به سوی نشاط بر بردار

سنگی از هر که هست برخوردار

نه طلا بن بود نه حازه بود

هر زمان زو بساط تازه بود

شعر عکس , شعر در مورد عکس , شعر در وصف عکس , شعر درباره عکس

شعر طنز درباره طلا

مهدی فرجی , شعر مهدی فرجی , اشعار مهدی فرجی , مهدی فرجی شاعر

 ساقی بده آن باده که اکسیر وجود است

شوینده آلایش هر بود و نبود است

بی زیبق و گوگرد که اصل زر کانی ست

مفتاح در گنج طلا خانه جود است

شعر عاشق , شعر در مورد عاشق , شعر در وصف عاشق , شعر درباره عاشق

شعر در مورد طلا

خاقانی , شعر خاقانی , اشعار خاقانی , خاقانی شروانی , دیوان خاقانی

 سحر خیزی بسی کردم چو خورشید

که زر گردید خاک راه امید

چو بوته پر فرو رفتم به آتش

که آخر این طلا گردید بی غش

شعر ظاهر بینی , شعر در مورد ظاهر بینی , شعر در وصف ظاهر بینی , شعر درباره ظاهر بینی

شعر درباره وقت طلاست

سلمان هراتی , شعر سلمان هراتی , اشعار سلمان هراتی , آثار سلمان هراتی

 مذمت می ومطرب زگمرهی چه عجب

که شیوه دانی شیدش بهین اوصافست

لباس صورت اگر واژگون کنم شاید

که خرقه حشم جامه طلا بافست

شعر طمع , شعر در مورد طمع , شعر در وصف طمع , شعر درباره طمع

شعر درباره ی وقت طلاست

رحیم معینی کرمانشاهی , شعر رحیم معینی کرمانشاهی , اشعار رحیم معینی کرمانشاهی , آثار رحیم معینی کرمانشاهی

 به اندودن مس خود را طمع دارد طلا گردد

دل روشن کسی کز رخت زر تاری طمع دارد

ز آب زندگی لب تشنه برگردد چو اسکندر

کسی کز همرهان روز سیه یاری طمع دارد

شعر طاووس , شعر در مورد طاووس , شعر در وصف طاووس , شعر درباره طاووس

شعری در مورد طلا

مهدی اخوان ثالث , شعر مهدی اخوان ثالث , اشعار مهدی اخوان ثالث , قاصدک مهدی اخوان ثالث

 چشم بی خوابشان بر آن رخ زرد

کرده از اشک مردمک را مرد

ز علوم گذشتگان ورقی

نزد ایشان به از طلا طبقی

شعر شب بیداری , شعر در مورد شب بیداری , شعر در وصف شب بیداری , شعر درباره شب بیداری

شعر زیبا در مورد طلا

سید علی صالحی , شعر سید علی صالحی , اشعار سید علی صالحی , آثار سید علی صالحی , اشعار عاشقانه سید علی صالحی

 نخواندی سوره طلا سراسر

زموسی دار این معنی تو باور

درختی دید آنشب موسی از دور

ز صد ساله ره آنجا که پر از نور

شعر شادی , شعر در مورد شادی , شعر در وصف شادی , شعر درباره شادی

شعری در مورد طلا

حمید مصدق , شعر حمید مصدق , اشعار حمید مصدق , آثار حمید مصدق , اشعار عاشقانه حمید مصدق

 بی تو اظهار اثر خجلت معدومی ماست

قطره دور زدریاچه طلا طم دارد

زاهد از کنبد دستار بخود مینازد

نکنی عیب که خر فخر به تو قم دارد

شعر ضربه خوردن , شعر در مورد ضربه خوردن , شعر در وصف ضربه خوردن , شعر درباره ضربه خوردن

شعر طنز در مورد طلا

علی صفری , شعر علی صفری , اشعار علی صفری , آثار علی صفری , اشعار عاشقانه علی صفری

 گداز سعی کامل نیست بی ایجاد تعمیری

طلا در جلوه آر دهر قدر اکسیر فرساید

بقدر صیقل از آئینه ما میدمد کاهش

تحیر نقش دیواریکه از تعمیر فرساید

شعر گل نیلوفر , شعر در مورد گل نیلوفر , شعر در وصف گل نیلوفر , شعر درباره گل نیلوفر

شعر نو در مورد طلا

محمدرضا شفیعی کدکنی , شعر محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی , آثار محمدرضا شفیعی کدکنی , اشعار عاشقانه محمدرضا شفیعی کدکنی

 طبع ناقص را مبر در امتحانگاه کمال

کم عیاری چون محک خواهد طلا مس می شود

بگذر از وهم فلکتازی که فکر آدمی

میکشد خط بر زمین هر گه مهندس می شود

شعر گل آفتابگردان , شعر در مورد گل آفتابگردان , شعر در وصف گل آفتابگردان , شعر درباره گل آفتابگردان

شعری در مورد طلا

علیرضا آذر , شعر علیرضا آذر , اشعار علیرضا آذر , آثار علیرضا آذر , اشعار عاشقانه علیرضا آذر

 هوس مگمار در احکام اعمال الم حاصل

حصول سکه دل کو طلا و مس درم کردم

دل آواره ام طور رم آسوده دارد

اگر گرد ملال آورد صحرا را ارم کردم

شعر نوزاد , شعر در مورد نوزاد , شعر در وصف نوزاد , شعر درباره نوزاد

شعر طنز در مورد طلا

فریدون مشیری , شعر فریدون مشیری , اشعار فریدون مشیری , آثار فریدون مشیری , اشعار عاشقانه فریدون مشیری

 ترا فرشته بود رهنمون و شاهانرا

بغیر اهرمن نفس، پیر راهی نیست

طلا خدا و طمع مسلک و طریقت شر

جز آستانه پندار، سجده گاهی نیست

شعر لاله , شعر در مورد لاله , شعر در وصف لاله , شعر درباره لاله

شعر نو در مورد طلا

احمدرضا احمدی , شعر احمدرضا احمدی , اشعار احمدرضا احمدی , آثار احمدرضا احمدی , اشعار عاشقانه احمدرضا احمدی

 شبه سپید باز بین بر سر کوه پر طلا

باز سپید روز بین بسته قبای زندگی

قطره و میغ تیره بین شیره سفید و تخمه کان

عالم دردمند را کرده دوای زندگی

شعر فوت پدر , شعر در مورد فوت پدر , شعر در وصف فوت پدر , شعر درباره فوت پدر

شعر در مورد بچه های طلا

علیرضا بدیع , شعر علیرضا بدیع , اشعار علیرضا بدیع , آثار علیرضا بدیع , اشعار عاشقانه علیرضا بدیع

 خورشید بر زمین زده پیش رخت کلاه

ریحان درآب شسته ز شرم خطت ورق

دینار جسته از زر و رخسار من طلا

وانگاه از درست رخم کرده سکه دق

شعر ابوسعید ابوالخیر , اشعار ابوسعید ابوالخیر , شعر عاشقانه از ابوسعید ابوالخیر , کتاب شعر ابوسعید ابوالخیر , زیباترین شعر ابوسعید ابوالخیر

شعر در مورد طلا

علیرضا روشن , شعر علیرضا روشن , اشعار علیرضا روشن , آثار علیرضا روشن , اشعار عاشقانه علیرضا روشن

 نیست چون گل جوش من موقوف جوش نوبهار

خون منصورم،خزان و نوبهار من یکی است

قلب من گردیده از اکسیر خرسندی طلا

چهره زرین و قصر زرنگار من یکی است

اشعار صائب تبریزی , شعر صائب تبریزی , شعر صائب تبریزی بهشت , شعر صائب تبریزی در مورد بهشت

شعر در مورد طلاییه

ژاله اصفهانی , شعر ژاله اصفهانی , اشعار ژاله اصفهانی , آثار ژاله اصفهانی , اشعار عاشقانه ژاله اصفهانی

 جرم ابنای زمان را ز فلک می دانیم

هر چه شب دزد نماید گنه شبگردست

مس طلا می شود از نور عبادت صائب

روی شبخیز چو خورشید ازان رو زردست

شعر طبیب , شعر در مورد طبیب , شعر در وصف طبیب , شعر درباره طبیب

شعر در مورد وقت طلاست

خواجوی کرمانی , شعر خواجوی کرمانی , اشعار خواجوی کرمانی , آثار خواجوی کرمانی , اشعار عاشقانه خواجوی کرمانی

 ز صید مردم اگر ناقصان نشاط کنند

شکار خلق نگشتن شکار مردان است

طلا شده است مس هر که در جهان صائب

ز پرتو نظر خوش عیار مردان است

شعر عید قربان , شعر در مورد عید قربان , شعر در وصف عید قربان , شعر درباره عید قربان

شعر در مورد دختر مو طلایی

قاآنی , شعر قاآنی , اشعار قاآنی , آثار قاآنی , اشعار عاشقانه قاآنی

 داند به من چه می رود از ترکتاز عشق

در راه سیل هر که زمین گیر بوده است

صائب به یک پیاله طلا گشت قلب من

آب و هوای میکده اکسیر بوده است

شعر کلاه , شعر در مورد کلاه , شعر در وصف کلاه , شعر درباره کلاه

شعری درباره وقت طلاست

روزبه بمانی , شعر روزبه بمانی , اشعار روزبه بمانی , آثار روزبه بمانی , اشعار عاشقانه روزبه بمانی

 دستی که ناگهان به دعا می گشوده اند

در آرزوی ساغر توفیق بوده است

صائب مس وجود ترا ساختن طلا

در دست کیمیاگر توفیق توفیق بوده استگ

شعر لیله الرغائب , شعر در مورد لیله الرغائب , شعر در وصف لیله الرغائب , شعر درباره لیله الرغائب

شعری درمورد وقت طلاست

مونا برزویی , شعر مونا برزویی , اشعار مونا برزویی , آثار مونا برزویی , اشعار عاشقانه مونا برزویی

 ز اکسیر محبت شد طلا خاک وجود من

سمندر در حریم شعله زرین بال می گردد

سبک شد دوش خاک از سیاه جسم ضعیف من

همان دشمن مرا چون سایه در دنبال می گردد

شعر ذهن , شعر در مورد ذهن , شعر در وصف ذهن , شعر درباره ذهن

شعری درباره ی وقت طلاست

شیخ بهایی , شعر شیخ بهایی , اشعار شیخ بهایی , آثار شیخ بهایی , اشعار عاشقانه شیخ بهایی

 آخر از همرهی خضر به چاه افتادم

وقت آن خوش که ازو راهنما برگردد

مس خود را به دو پیمانه طلا گردانید

صائب از کوی خرابات چرا برگردد؟

شعر ضحاک , شعر در مورد ضحاک , شعر در وصف ضحاک , شعر درباره ضحاک

شعر نو درمورد وقت طلاست

عبدالجبار کاکایی , شعر عبدالجبار کاکایی , اشعار عبدالجبار کاکایی , آثار عبدالجبار کاکایی , اشعار عاشقانه عبدالجبار کاکایی

 شود به رنگ طلا ناقصی تمام عیار

که رخ ز سیلی استاد لاجورد کند

مپرس حال من ای سنگدل که هیهات است

که عرض حال به بیدرد اهل درد کند

شعر ژن , شعر در مورد ژن , شعر در وصف ژن , شعر درباره ژن

شعری در مورد وقت طلاست

یغما گلرویی , شعر یغما گلرویی , اشعار یغما گلرویی , آثار یغما گلرویی , اشعار عاشقانه یغما گلرویی

 ز تیغ برق دل ابر چاک چاک شده است

به حسن شوخ سپرداری حیا چه کند

طلا ز صحبت اکسیر بی نیاز یود

سعادت ازلی سایه هما چه کند

شعر ضمیر ناخودآگاه , شعر در مورد ضمیر ناخودآگاه , شعر در وصف ضمیر ناخودآگاه , شعر درباره ضمیر ناخودآگاه

شعر نو درمورد وقت طلاست

افشین یداللهی , شعر افشین یداللهی , اشعار افشین یداللهی , آثار افشین یداللهی , اشعار عاشقانه افشین یداللهی

 حاشا که خلق کار برای خدا کنند

تعظیم مصحف از پی مهر طلا کنند

این جامه حریر که مخصوص کعبه است

پوشند اگر به دیر به او اقتدا کنند

شعر ژاله , شعر در مورد ژاله , شعر در وصف ژاله , شعر درباره ژاله

شعر طنز درباره طلا

منوچهر آتشی , شعر منوچهر آتشی , اشعار منوچهر آتشی , آثار منوچهر آتشی , اشعار عاشقانه منوچهر آتشی

 راستی قول سروگلشن جان است

حیف که باغ تو این نهال ندارد

صائب پشمینه پوش را که شناسد

مهر طلا بر قبای آل ندارد

شعر عاشورا , شعر در مورد عاشورا , شعر در وصف عاشورا , شعر درباره عاشورا

شعر درباره ی طلا

فرخی سیستانی , شعر فرخی سیستانی , اشعار فرخی سیستانی , آثار فرخی سیستانی , اشعار عاشقانه فرخی سیستانی

 چون طلا گردید دست افشار، می گردد عزیز

اختیار دل به آن دست نگارین می دهم

گرچه خود خون می خورم از تنگدستی چون عقیق

تشنه جانان را به آب خشک تسکین می دهم

شعر ظاهر و باطن , شعر در مورد ظاهر و باطن , شعر در وصف ظاهر و باطن , شعر درباره ظاهر و باطن

شعر درباره طلائیه

مریم حیدرزاده , شعر مریم حیدرزاده , اشعار مریم حیدرزاده , آثار مریم حیدرزاده , اشعار عاشقانه مریم حیدرزاده

 می شود مال بخیلان باد دستان را نصیب

خرده گل عاقبت خرج صبا خواهد شدن

بی نیازی لازم افتاده است صائب عشق را

چهره زرین ما، کان طلا خواهد شدن

شعر ذوالجناح , شعر در مورد ذوالجناح , شعر در وصف ذوالجناح , شعر درباره ذوالجناح

شعر درباره طلاییه

گروس عبدالملکیان , شعر گروس عبدالملکیان , اشعار گروس عبدالملکیان , آثار گروس عبدالملکیان , اشعار عاشقانه گروس عبدالملکیان

 بر زر و جامه بود چشم تو از نور و صفا

پشت از آیینه و از کعبه قبا می بینی

اعتقاد تو به زر بیشتر از اعجازست

فال مصحف پی تذهیب طلا می بینی

شعر ذوالفقار , شعر در مورد ذوالفقار , شعر در وصف ذوالفقار , شعر درباره ذوالفقار

شعر درباره ی وقت طلاست

نادر نادرپور , شعر نادر نادرپور , اشعار نادر نادرپور , آثار نادر نادرپور , اشعار عاشقانه نادر نادرپور

 خادم خانه همی شعر مرا می دزدد

کش فروشد عوض سیم و طلا در بازار

هر شب آید بر من دوست چو یک خرمن گل

وز لب خود دهدم قند و شکر یک خروار

شعر در مورد طلا